Kila Möbler

Hur gör jag en retur?

Uppdaterad

Vi erbjuder 14 dagars öppet köp från att du mottagit varan, du betalar inget för returfrakten. På grund av miljöskäl skickar vi inte med returetiketter i alla paket som lämnar oss.

  1. Kontakta vår kundtjänst
    Börja alltid med att kontakta vår kundtjänst på antingen kundservice@kilamobler.se eller 0155-722 70 så hjälper vi dig. Vi kommer be om ordernummer och vilka artiklar som ska returneras.
  2. Vi skickar en returfraktsedel
    När vi har den information vi behöver mailar vi dig en returetikett och en returlapp du får fylla i samt information om hur du går tillväga. Om du inte har tillgång till skrivare postar vi gärna returetiketten med klisterbaksida.
  3. Emballera
    Beroende på vilken produkt som ska returneras krävs olika mycket emballering. En bra tumregel är att titta hur den var emballerad när den kom till dig och försöka emballera likadant, var därför varsam med emballaget när du avemballerar varan så du kan återanvända så mycket som möjligt. T.ex. om varan var fixerad på en lastpall vid leveransen måste den även vara det vid returen. Tänk på att inte klistra några returetiketter på produktens originalförpackning, dessa måste sättas på transportemballaget. Om du saknar emballage kan du kontakta oss så kan vi skicka detta till dig mot en kostnad. Är du osäker om du emballerat varan korrekt? Ta gärna några bilder och maila oss så hjälper vi dig. Du kan läsa mer om DHL:s riktlinjer för emballering här. Om varan inte uppfyller DHL:s riktlinjer och går sönder i transporten tillbaka är det kundens ansvar, var därför noggrann med emballering.
  4. Lämna till ombud eller boka upphämtning
    DHL-ombud: Om du ska returnera via ombud kan du lämna in paketet på valfritt DHL-ombud, förslagsvis samma som du hämtade ut paketet på. Om du vill lämna på ett annat ombud kan du se vilka som finns att välja mellan här. Glöm inte att spara inlämningskvitto tills returen är slutförd.
    Upphämtning hemma: Om varan som ska returneras är skrymmande hämtar DHL den vid tomtgränsen på samma adress som den levererats till. Ring 0771-345 345 och ange ditt sändningsnummer för returen och boka upphämtningen.
  5. Bekräftelse och återbetalning
    När vi har mottagit, kontrollerat och godkänt din retur kommer vi återbetala beloppet du betalat för den. Har du valt att betala mot faktura kommer Klarna ta kontakt med dig per mail för vidare information gällande återbetalningen. Om du inte betalat fakturan kommer Klarna korrigera den och om något kvarstår kommer en ny faktura skickas. Om du redan betalat varan, t.ex. via betalkort kommer de återbetala beloppet till samma kort inom 5 dagar men vanligtvis går det snabbare.
    Tänk på att du som kund har ansvar för att kontrollera vilket förfallodatum din faktura har, det går bra att pausa din faktura genom att ringa Klarna på telefonnummer 08 120 120 10 eller logga in på "Mitt Klarna" med hjälp av bank-Id.

 Vill du läsa mera om våra villkor kan du göra det här.

Guide taggad med: Öppet köp Retur
warning Created with Sketch.